babysign.nl

Just another WordPress site

De kunst van het drukken

bedrukken

De laatste technologische ontwikkelingen hebben de weg gebaand voor veel veelzijdigheid bij het maken van prints en ontwerpen op textiel, waarvan sommige tot op de dag van vandaag worden gebruikt. De moderne textielindustrie is enorm gegroeid sinds de dagen van de eenvoudige buikdoeken. De kunst van het bedrukken heeft plaats gemaakt voor meer geavanceerde studies van verschillende materialen, vezels, kleurstoffen, modaliteiten en stijlen. De strategieën enulates voor het creëren van applique type patronen op textiel hebben ongetwijfeld plaats gemaakt voor meer eigentijdse methoden. Er zijn verschillende toepassingen van moderne textieldruktechnieken voor het creëren van innovatieve, complexe en kunstzinnige ontwerpen. Naast het ontwerp van bedrukt textiel worden ook patronen of logo’s op textiel geïmiteerd om de ontwerpen aantrekkelijker en indrukwekkender te maken. De mode-industrie heeft voor het bedrukken van textiel grotendeels gebruik gemaakt van directdruk- en warmte- geavanceerde technieken. Het doel van dergelijke appliquébedrukkingen is om meer dynamische en opvallende patronen of logo’s aan te brengen die aantrekkelijker zijn. Deze patronen worden in minder dan 60 seconden op de stof aangebracht.

De meest gebruikte kleuren voor appliquébedrukking zijn wit, zwart, kleur rood, blauw en alle andere heldere kleuren. Elke stof met een goede elasticiteit kan voor het bedrukken worden gebruikt. In het geval van resistdruk is het aspect elasticiteit niet vereist. Bij zeefdruk wordt het drukbeeld rechtstreeks op het kledingstuk gedrukt met behulp van enkele basislagen. Dergelijke kledingstukken zijn tegenwoordig op de markt verkrijgbaar, zoals technische kleding, kinderkleding, trouwkleding, jassen, pakken, jurken, shirts, blouses en nog veel meer. Technisch gezien kunnen verschillende ontwerpen en patronen gemakkelijk op de geselecteerde stof worden gedrukt.

In de huidige tijd is het ontwerpen op maat een belangrijk aspect van het bedrukken van kleding. Het proces van een dergelijk ontwerp kan het best worden beschreven door de mogelijkheid dat twee concurrerende bedrukkingen op dezelfde stof worden aangebracht. In het ergste geval overheerst de andere bedrukking zodanig dat deze wordt onderdrukt of tenietgedaan of dat gewoonweg het hele gedrukte ontwerp verloren gaat. Dergelijke ontwerpen worden over het algemeen “Blend”-bedrukkingen genoemd. Kledingfabrikanten bieden hun klanten een verscheidenheid aan keuzemogelijkheden om de “blend” optie te kiezen en zo hun artistieke talent het best tot zijn recht te laten komen. In het geval van “Custom Printed” kleding, gaan fabrikanten zo ver dat zij hun klanten een aantal patronen of afbeeldingen bieden die overeenkomen met hun smaak. Om hun klanten een grote verscheidenheid te bieden om uit te kiezen, maken fabrikanten gebruik van meer geavanceerde technologieën voor hun “Blend”-drukwerk.

Aangezien de “mengsels” abstracte begrippen zijn, moet de kledingbedrukker zijn verbeelding laten “opbloeien” door gebruik te maken van hints en omwegen. De “bloei” die het drukken van de patronen met zich meebrengt, moet onder controle zijn. Het succes van de applique hangt af van het vermogen van de kunstenaar om het patroon, de kleur, de lijn, de arcering en de rimpels harmonieus te combineren. Het zal duidelijk worden dat als het proces van textuurplanning wordt verwaarloosd, het resultaat waarschijnlijk zowel blokken als flodderig kleed zal zijn. Als het goed en met precisie wordt uitgevoerd, kan het mengen van verschillende textuurafwerkingen het kledingstuk levendiger maken. In het geval van “mengen op maat” moet de ontwerper eisen stellen aan zijn ideeën.

Bevordering van creativiteit door fantasierijke ontwerpen

Met zo’n grote verscheidenheid aan bedrukte stoffen die tegenwoordig beschikbaar zijn, is er een gerede kans dat een vindingrijk persoon het juiste textielpatroon te pakken krijgt om zijn creativiteit uit te drukken. Dit betekent niet dat de ontwerper een volleerd kunstenaar hoeft te zijn. Hij of zij moet met zijn of haar ideeën worstelen om ze geaccepteerd te krijgen. In feite helpt een artistieke creatie een persoon niet alleen om zijn creativiteit over te brengen op het publiek, maar het helpt hem of haar ook om hier persoonlijk wat geld mee te verdienen. Bijgevolg, trouw aan talent, kan een persoon op te sporen wat geld voor wat hij of zij nodig heeft om het te brengen tot een winstgevende sluiter verkoop.

Motieven maken van rechthoeken en vierkanten

De vintage ontwerper moest dit klassieke ontwerp opnieuw stylen op een manier die nog niemand eerder had gedaan. In de jaren tachtig kreeg de mode-industrie een harde schok toen de rage van de grote schaar en het radicale design uiteenviel. Om hun hoofd boven water te houden, moesten de ontwerpers met nieuwe ideeën komen om hun iconische ontwerpen een nieuwe stijl te geven. Replica winkels en wederverkoop winkels zijn de plaatsen voor het vinden van de klassieke couture kleding tegen betaalbare prijzen.

De planeet zal veel verliezen als de mensheid geen maatregelen neemt om haar milieu te beschermen. Hoe lang zullen wij ons milieu blijven opofferen voor welk gewin dan ook? We moeten die levens niet weggooien voor de markt zonder onze levensstijl te veranderen en onze koolstofvoetafdruk drastisch te verkleinen. Aangezien de materialen die nodig zijn voor kleding nu al schaars zijn, zullen minder mensen hun koolstofvoetafdruk verkleinen. De manier waarop mensen hun kleren kopen zal veranderen naarmate de staat van de grote textielbedrijven groeit.

Lees meer:

Kinderkleding bedrukken

Bedrukking kinderkleding

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *