babysign.nl

Just another WordPress site

Hoe vindt u de juiste school voor uw kind?

kinderen met gezichtsmasker terug op school na covid-19 quarantaine en lockdown. - scholen stockfoto's en -beelden

Onze opendeurdagen voor scholen zijn voor u de perfecte gelegenheid om vragen te stellen en andere ouders te ontmoeten. We zijn blij dat we u inzicht kunnen geven in de lokale onderwijswereld en scholen. Naast het uitgebreide alumni-netwerk zijn we trots op het niveau van communicatie en informatie die we met ouders delen via nieuwsbrieven, e-zines en onze oudervereniging.

Open Dagen

Al onze scholen hebben open dagen, maar het kan zijn dat het rooster voor u een verrassing is. Onze open dagen worden altijd goed bezocht en we krijgen veel feedback van zowel ouders als leerlingen. Docenten en leerlingen krijgen de gelegenheid om de school te inspecteren en u kunt er waardevolle informatie van de ouders krijgen.

Scholen in Den Haag bieden veel mogelijkheden om met uw kind te bespreken wat voor school het beste bij hem of haar past. Open dagen zijn bedoeld om de juiste school voor uw kind te vinden, maar er is net zo veel belangstelling voor deze open dagen, omdat er veel projecten zijn om aan te werken en een bezoek aan de school een gesprek en een concept van het inschrijfboek veroorzaakt.

In Den Haag is er niet noodzakelijk een juist antwoord voor elk jong kind. Het uwe zal het best worden gevonden door de volgende criteria in overweging te nemen:

Vertrouwen: U moet vertrouwen hebben in de school waar uw kind onderwijs gaat volgen. Een school waar leerkrachten en leerlingen actief op zoek zijn naar de inbreng en mening van uw kind.

Luisteren: De school waar uw kind onderwijs zal volgen, moet zijn vooropgezette ideeën over wat uw kind zou moeten doen, opzij zetten en openstaan voor uw kind door het te helpen met wat het belangrijkst is.

koplampen: Een breed profiel, voldoende informatie over de school waarbij de belangrijkste details worden vermeden. De school waar uw kind onderwijs zal volgen, moet de verschillende manieren kunnen uitleggen waarop een regel of beginsel kan worden toegepast, maar mag zich niet beperken tot de basis.

Praat met uw kind: Kinderen zijn allemaal verschillend en u moet begrijpen dat een school – of een andere organisator – nooit kan weten wat de belangrijkste persoon tegen een kleine vijfjarige gaat zeggen. Het is ook onwaarschijnlijk dat de persoon die uw kind les geeft in staat zal zijn uit te leggen waarom een regel bestaat zoals hij bestaat.

interpretatie: U kent uw kind. U weet waar hij/zij zich in het leerplan bevindt. U weet zelfs hoe uw kind momenteel presteert en zou graag zien hoe hij/zij presteert.

ognitie: U weet zelfs wat een school wel en niet kan onderwijzen. U weet wat uw kind heeft bereikt en wilt hem/haar graag blijven helpen en aanmoedigen.

ambitie: Ambigue situaties vragen vaak om een beetje hulp – omdat u niet op de hoogte bent. De school van uw kind zal u niet vertellen wat er in een onderneming omgaat.

Overzicht: Dit is het belangrijkste deel van het hele proces, omdat het maar één keer kan worden gedaan. Voordat u uw huis verlaat om anderen te betrekken bij de aanwerving van uw kind, moet u een goed idee hebben van wat de school heeft dat u wilt en in staat zijn om dat in uw voordeel te gebruiken.

De juiste school kiezen

aggregatie: U zou theoretisch in staat moeten zijn om in de gaten te houden hoeveel kinderen er in elke klas zitten, maar fysiek is het aantal leerlingen te hoog en zelfs als u het voor elkaar zou krijgen, is de verkeerde school

room: zie hierboven

land: de mensen in het land zijn aardig, laten we het maar niet over het weer hebben

attering: Sommige scholen lijken veel te hebben, maar als u eenmaal het verschil tussen de scholen kent, is uw school misschien beter voor uw kind

concurrentie: in het land lijken sommige scholen koning te zijn, maar uw kind is er misschien niet enthousiast over

voltooiing: de school afmaken; goede cijfers halen en uw kind in de 'ronde' voor volgend jaar plaatsen

norm: Tongue & pen test + objectief; zes semesters van HISTO of TAA

bedoeling: de school heeft een goed leerplan voor uw kind

fruit: achter uw school

groener: gaat naar een goede school

intendenten: het hoofd van de school en dit is de persoon met wie uw kind de meeste tijd door de week doorbrengt

vastbinden: Kinderen die een leerstoornis (LD) hebben of die hoogbegaafd zijn.

Leave a Reply

Your email address will not be published.